دانشجوی کارشناسی ارشد مراقبتهای ویژه نوزادان توصیه کرد
 
پرستاران فردا
 
 

دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبتهای ویژه ی نوزادان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: رژیم غذایی استاندارد برای پیشرفت رشد و کاهش مرگ و میر نوزادان نارس و نیز کاهش هزینه های وارده به خانواده و جامعه توصیه می شود.

 

سیما پورتیمور در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: تغذیه مناسب در نوزادان برای رشد طبیعی، مقاومت در برابر عفونت و تکامل عصبی ضروری است.

وی ادامه داد: در تغذیه ایمن باید به میزان حجم، تعداد دفعات، نوع شیرمادر یا فورمولا، مدت و روش تغذیه، موقعیت و اندازه تغذیه لوله ای، بررسی مشخصات رشدی و تحمل آن در نوزادان توجه کرد.

دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبتهای ویژه ی نوزادان افزود: روش های مختلفی برای تغذیه از جمله گاواژ مداوم و متناوب، کاف و... براساس نیاز و تحمل نوزادان وجود دارد.

پورتیمور با بیان اینکه تغذیه با شیرمادر بهترین روش تغذیه است، ادامه داد: در بررسی های مختلف انواع روش تغذیه مقایسه شده است. انفوزیون آهسته تغذیه در مدت 120 دقیقه تغذیه سبب افزایش میزان پاسخ دوازدهه، میزان حجم باقیمانده 2 ساعت بعد همچنین سریع تر محتوای معده نسبت به روش بولوس می شود.

وی با بیان اینکه کنترل هفتگی شاخص های رشد در این نوزادان برای بررسی تاثیر تغذیه ضروری است، گفت: در مدیریت این نوزادان باید نوزادان نارس از نظر علایم تحمل تغذیه و دیگر عوارض احتمالی بررسی و تحت نظر باشند.

دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان یادآور شد: آمادگی نوزادان برای تغذیه و پیشرفت تغذیه پایه ای نوزادان حداقل باید هر 24 ساعت کنترل و ثبت شود.

پایان خبر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین